Welkom beste lezer!


Welkom beste lezer!
Misschien heeft het lezen van deze blog je interesse gewekt? Tenslotte raakt dit onderwerp -hoe beangstigend ook- ons allemaal. Als je mij je email-adres geeft, zal ik je op de mailinglist plaatsen, zodat je automatisch een email van mij krijgt bij het verschijnen van een nieuw bericht. Met hetzelfde gemak kun je dat op dezelfde wijze natuurlijk weer ongedaan maken.
Stuur je email naar onderstaand adres en de rest volgt vanzelf.
hvogelaarster@gmail.com

zondag 16 oktober 2011

HET LIJKT WEL ZOMER!

Na een teleurstellende zomer hebben we een zonnige, prachtige herfst, met al geruime tijd relatief hoge temperaturen. Velen grijpen de gelegenheid aan om nog even te genieten van deze prachtige dagen.
Vorige week zondag waren Riet en ik te gast bij Magdalena en haar gezin; altijd een belevenis, en niet alleen voor Riet! 
De manier, waarop de kinderen en Riet met elkaar communiceren, is verbazingwekkend. Zij spreken een taal met elkaar die voor ons, volwassenen, nauwelijks verstaanbaar (begrijpelijk) is. Het is in hoge mate lichaamstaal, zoals alleen kleine kinderen dat kunnen.
En wij, volwassenen, slaan dit met verbazing gade. Deze momenten zijn goud waard.


Al een heel lange tijd
zijn we je een beetje kwijt.
Je bent er wel, en toch ook weer niet,
en vaak doet ons dat veel verdriet.
Je gaat steeds verder bij ons vandaan,
helaas moeten we je laten gaan....


Ergens las ik dit, en het is echt waar. Hoewel Riet opmerkelijk frisse momenten heeft, is ze 's-avonds, als ik tegen zevenen op bezoek kom, vaak te moe om gezellig nog een uurtje samen door te brengen. Al bij de begroeting geeft ze aan, dat ze erg moe is en eigenlijk liever naar bed wil. En wie ben ik dan, om andere dingen te wensen?


Vanaf afgelopen donderdag heb ik mijn avondbezoek verlegd naar de ochtend, 11 uur. Een enkele keer heeft ze ergens anders in het gebouw een programma 's-morgens, maar dat is om 11 uur afgelopen, zodat we daarna samen nog even gezellig bij elkaar kunnen zitten. En dan is ze nog fris genoeg om dit samenzijn als fijn te ervaren.


Wegens een reĆ¼nie met mijn studiegenoten was ik gisteren in Bergen op Zoom, maar gelukkig was Gerda bereid om het middagbezoek van mij over te nemen. Het mooie weer gaf haar de gelegenheid een wandeling buiten te maken. Ik kreeg wat foto's van Gerda.




Vanmiddag om 3 uur was er de jaarlijkse ziekenzalving, waar ik Riet voor had ingeschreven. In een eenvoudige kerkdienst werden de aanwezige bewoners door de priester door handoplegging en zalving voorzien van de nodige geestelijke bagage. Na afloop was er een gezellig samenzijn met koffie of thee met cake.
Helaas hadden we geen gelegenheid meer om nog een wandeling te maken. 

Tot een volgende keer!

Kijk eens naar het volgende filmpje:

3 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat iemand in jouw plaats naar Riet is gegaan, en ook nog eens fijn met haar naar buiten kon gaan om te genieten van 't mooie weer! Dan heb je 't zelf ook fijner tijdens je (verdiende!!) dag uit. Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzonder filmpje,het raakt me tot waar het me raken kan. Bedankt voor het delen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Hans, Dank voor je reactie op mijn blog over meneer Alzheimer. Inmiddels stukjes van je verhaal gelezen...herkenbaar, zeker ook als neurologie-verpleegkundige. Wat een proces! Voor mijn moeder is er nu rust en ondanks het verdriet kan ik nu al zeggen: het is goed zo! Er staan meer blogs over meneer Alzheimer, tussen alle andere blogs door.
    Veel sterkte, en hopelijk nog vele mooie, kleine momentjes!! groeten Elise

    BeantwoordenVerwijderen