Welkom beste lezer!


Welkom beste lezer!
Misschien heeft het lezen van deze blog je interesse gewekt? Tenslotte raakt dit onderwerp -hoe beangstigend ook- ons allemaal. Als je mij je email-adres geeft, zal ik je op de mailinglist plaatsen, zodat je automatisch een email van mij krijgt bij het verschijnen van een nieuw bericht. Met hetzelfde gemak kun je dat op dezelfde wijze natuurlijk weer ongedaan maken.
Stuur je email naar onderstaand adres en de rest volgt vanzelf.
hvogelaarster@gmail.com

zaterdag 31 maart 2012

VERHUISD!!

Afgelopen maandagochtend werd ik al vroeg gebeld door Jos: of ik naar Haarlem kon komen om te helpen met de bouw van een kippenhok. Dus mijn bezoek aan Riet werd vervroegd naar 10 uur, op het gevaar af, dat ze nog niet gewassen en aangekleed was.
Maar Riet zat al achter haar boterham, zodat ik meteen de helpende hand kon toesteken.
Even later werd ik aangesproken door Diana, de zorgcoördinator van Riet. Of ik de volgende dag om 14.00 uur kon komen voor de verhuizing van Riet naar de afdeling "De Nieuwe Palmboom".
Het verhuizen van de persoonlijke eigendommen van Riet zou volledig door het personeel gebeuren. Ook het speciale bed met het valkussen gingen mee.
De naam van de afdeling is -evenals die van haar oude afdeling "De Kameel"- vernoemd naar één van de 5 nog bestaande graanmolens van Schiedam. Wie uit de lift de afdeling in loopt, ziet levensgroot een schitterende foto van deze molen.


Terug naar maandag: het kippenhok van Jos en Kirsten. Nu ken ik Jos al een paar jaar, en ik hield dan ook rekening met iets degelijks, maar nu was ik toch wel hogelijk verbaasd. Kijk maar eens naar de zojuist ontvangen foto's van de bouw van dit robuuste paleis, waarvan het nacht- annex broedhok volledig geluiddicht geïsoleerd is, en waarvan de ren niet bestaat uit het echte kippengaas, maar uit massieve houten palen en gegalvaniseerd draadstaal. Ongetwijfeld bedoeld voor de eeuwigheid.











Enfin, dinsdag dus de verhuizing. 's-Morgens om 10 uur was Jacqueline bij Riet voor haar wekelijkse bezoek als vrijwilligster, en even later kwam Cora onverwachts. Beiden wisten natuurlijk niet, dat de verhuizing die dag in de planning stond. 's-Middags kwam Karina met mij mee als "ondersteuning-want-je-weet-maar-nooit". En Harmke, die trouw elke dinsdagmiddag komt, was ook aanwezig om Riet op te vangen in de nieuwe huiskamer, terwijl Karina en ik met de overdracht bezig waren.
Alles liep voorspoedig, en na een uurtje konden wij een volkomen rustige Riet in goede handen achterlaten.
Haar kamer heeft een iets andere indeling en heeft meer licht door het grotere raam. De huiskamer ligt op het zuid-westen en geeft uitzicht op het tracé van de A4, waar de wegenbouwers op dit moment bezig zijn met het bouwen van hulpviaducten voor het bouwverkeer. 
Als straks de berg zand die er nu nog ligt, plaats heeft gemaakt voor een tunnel, afgedekt met gras, zal ons huis aan de Domburghoeve vanuit de huiskamer van Riet zichtbaar zijn.
De volgende keer zal ik wat vertellen over de andere benadering, zoals ik de vorige keer beschreef onder de noemer `snoezelen`.
Morgen staat voor het eerst sinds november weer een bezoek aan Magdalena en haar gezin op het programma. Vooral de kinderen vragen telkens wanneer Riet weer komt!


Tot de volgende keer!







1 opmerking:

  1. Wat fijn voor Riet en dus ook voor jou dat de verhuizing zo rustig is verlopen!

    BeantwoordenVerwijderen